Известие

Collapse
No announcement yet.

Опушени свещи

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Опушени свещи

    Имам колата от скоро и затова след всяко пътуване проверявам състоянието на маслото и свещите. Когато я купих смених свещите с НГК и всички кабели. След първите 200км извънградско се очерта следната картина:
    - свещите на първи и четвърти цилиндър бяха бели като нови;
    - свещити на трети цилиндър бяха съвсем леко опушени и то само от едната страна;
    - свещите на втори цилиндър бяха опушени изцяло;
    Тази картина се запази без промени през първите 1500км. През това време се наложи да долея 500гр. масло.
    Ето какво стана след първото ми по-дълго пътуване Търговище - Благоевград - Търговище. Преди тръгване напълних резервоара до горе с ОМВ 100. На отиване карах доста агресивно и въпреки това отчетох разход от 8л на 100км. Проверих свещите и те изглеждаха по горе описаният начин с тази разлика, че черното по свещите на втори цилиндър беше леко избледняло.
    Преди да тръгна обратно напълних резервоара с ОМВ 95 с добавка.
    На връщане карах в икономичен режим - 3000оборота на 5-та ~ 100км.ч.
    Разхода, който отчетох след прибирането си беше 6.8 на 100! и което ме зарадва още повече след изминатите почти 1000км. маслото не беше мръднало!
    След проверка на свещите обаче повод за радост нямаше. Всичките осем свещи са опушени.
    Според вас на какво се дължи това и какво да предприема от тук нататък. Тревожи ме най-много втори цилиндър защото там свещите са постоянно зле.
    Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1992

  • #2
    Като начало можеш да пробваш да ги "завъртиш" т.е. тези от 2-ри ги сложи другаде и виж какъв ще е резултата . Може да се е случило точно те да са менте .
    А колата върви ли добре, пуши ли..?
    155 1.8 8v TS & FZR 600

    Comment


    • #3
      Както споменах в първият пост Всичките осем свещи са опушени! и не е изгорила грам масло.
      Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1992

      Comment


      • #4
        Ако колата ти не гори масло, харчи нормално и нямаш други проблеми, освен тези визуални, мисля че се занимаваш с глупости :P :P
        Alfa Romeo 147 1.6 TS 06' red Scarlet
        exAlfa Romeo 156 2.5 V6 98' ...game over (((((
        ex Legend 155 1.8 8v 95' SPORT MY.95 I am sexy and I know it...
        ex Legend 155 2.0 8v 92' my Racing GLORY...
        by RUBIG service

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от anthony
          Както споменах в първият пост Всичките осем свещи са опушени! и не е изгорила грам масло.
          Ясно, ама нали това след като си сложил добавка ? Може и да е от нея
          Доколкото разбрах преди нея са били опушени само 2-ри и леко 3-ти ?
          155 1.8 8v TS & FZR 600

          Comment


          • #6
            и бензина е фактор в тия неща и компа от ламбдата подава малко повече да компесира слабостта му...


            Даването на газ, води до пристрастяване!
            Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
            Volvo V50 2.0D by RuBig

            Comment


            • #7
              Самият бензин ОМВ95 казаха, че е с добавка. Аз не съм слагал.
              Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1992

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Furious 155
                и бензина е фактор в тия неща и компа от ламбдата подава малко повече да компесира слабостта му...
                Щом е отчел 6.8/100 едва ли подава повече от необходимото

                Според мен щом ти върви добре колата, гори ти малко и не намалява маслото, то няма за какво да се тревожиш . Карай си колата и стига ги сваля тия свещи, че ще им развалиш резбите

                ПП : а забеляза ли как се казваше бензина, че аз преди 2 дни заредих 95 carrera или нещо подобно и останах приятно изненадан ?
                155 1.8 8v TS & FZR 600

                Comment


                • #9
                  Бензина беше точно този.
                  А колкото до вървенето имам чувството, че и ги няма всичките кончета на колата. За съжаление нямам база за сръвнение, но при всички положения опушените свещи не са визуален дефект.
                  За това и реших да ви занимая с този проблем за да можем с общи усилия да си помогнем.
                  Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1992

                  Comment


                  • #10
                    може износени пулове на клапаните, или леко заоблени валове... ама не съм спец да ти кажа точно... то и аз гледах моите ама само една отвих на 1-ви цилиндър и беше бяла свеща на мястото дето е искрата и други не съм отвивал... дано и те да са така


                    Даването на газ, води до пристрастяване!
                    Alfa Romeo 155 1.8TS by RuBig
                    Volvo V50 2.0D by RuBig

                    Comment


                    • #11
                      Не я пипай, щом ти гори нормално и не дими.
                      АR 33 1.5-ex;АR 155 2.0TS-ex
                      FIAT TEMPRA 1.6i.e.-ex;AR 155 1.8TS-ex;FIAT bravo 1.6 16v;ALFA ROMEO 155 2.0 16V-ex,AR 156 2.0 TS

                      Comment


                      • #12
                        Ами аз лично смених ОМV-то с ЕКО. Преди 2 седмици налях за 20 лв Carrera 100 (т.е. новото име на Super 100) и след 3-4 км, совалчето изгасна, пускайки я по инерция. Следващите 5 км ниските обороти полудяха и накрая се "закротиха" точно на 1200 ниски . Естествено, веднага почнах да анатемосвам, как може, след като си смених седалките и си направих Mod 1 чистачка за ми се скапят ниските. Вече подозирах жабарската инженерна мисъл, ама се сетих за бензина. След първото следващо зареждане на ЕКО - за 20-точки 100 - оборотите паднаха от "стандарните" след ОМВ-то 1200 на 1000. Нормализираха се (850-900) 10 км, след 2-ро зареждане(за 20-тачка) на ЕКО-то.

                        За свещите - моите ги смених преди 3-4 дена и всичките 8 бяха, както е написал Furious 155 - бели около електродите и поопушени към резбата. Доста бяха зле и се придвижвах с ~15/100 градско. С новите се нормализираха нещата - високи 10-ки до ниски 11-ки в задръстваниците с редки прояви на нервни изблици. А и на Робърт (Бош) - ламбдата, му се размина смяната...
                        75 2.5 QV 08.86 г. - Ех...
                        155 1.7 07.93 г. - Сиромашки тунинг + JR filter + ниска - замина за скрап...
                        FIAT Tipo 1.6 12.93 г. 835С1.000 - вече 2.0 TS 8V Turbo с екстрите от горната...
                        Мненията са като задниците - всеки си има!

                        Comment


                        • #13
                          Благодаря за съдържателните съвети!
                          Alfa Romeo 155 1.8 TS 8V 1992

                          Comment


                          • #14
                            Ако имаш възможност я закарай на диагностика .Ако нямаш- следи си редовно нивото на маслото и ако намалява чувствително, значи гори повече от нормалното и проблема ти е оттам .
                            155 1.8 8v TS & FZR 600

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от anthony
                              Благодаря за съдържателните съвети!
                              ...не бяха много съдаржателни колегите ...но ако на един цилиндър, едната свещ е добре, другата не ...проблема е в комутаторите, който се намират под бобините ....някоя писта им е изгоряла и едната свещ не работи ...не се осеща във вървежа и работата на мотора, защото другата си бачка....но куца изгарянето на сместа!....преди имах същият проблем...и го разбрах, чак като ми се прееба и 2 комутатор и започна да работи на 3 цилиндъра
                              По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
                              https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

                              Comment

                              Working...
                              X